האתר אינו נתמך בדפדפן זה
אנא שדרגו לדפדפן חדש יותר
השאר פרטים ונחזור אליך

כל מה שרצית לדעת

כל השאלות והתשובות הנפוצות

שאלות בנושא תהליך רילוקיישן

ש.

מהי הקיבולת של מכולה? 

ת.

קיימים 2 סוגי מכולות – '40 או '20:
מכולה '20 מכילה עד 28 מ”ק.
מכולה '40 מכילה עד 55 מ”ק.

ש.

כיצד מתחיל תהליך השילוח? 

ת.

תהליך השילוח מתחיל בהגעת נציג גלובוס לצורך הערכת נפח הפריטים אותם אתם מעוניינים לשלוח, התאמת סוג המשלוח ומתן הצעת מחיר.

ש.

כמה זמן לפני תאריך האריזה רצוי להתחיל את התהליך?

ת.

מומלץ להתחיל כחודשיים לפני תאריך האריזה המתוכנן.

ש.

מה אורז צוות האריזה?

ת.

צוות האריזה מגיע עם כל מגוון חומרי האריזה בהתאם לסיכום בהערכת הנפח. הצוות אורז את כל הפריטים בבית כולל ביגוד, רהיטים, מוצרי חשמל וכלי מטבח. בנוסף, דואג הצוות לפרוק בסיסי של מיטות ושולחנות.

ש.

כמה זמן לוקח למשלוח להגיע מדלת לדלת?

ת.

זמני ההובלה הימית משתנים בהתאם ליעד כמובן. לארה”ב וקנדה כ- 6-8 שבועות, לאירופה כ- 4-6 שבועות, אוסטרליה ודרום אמריקה כ- 8-10 שבועות. פנו אלינו לקבלת לוחות זמנים מדוייקים לגבי המטען והיעד שלכם.

ש.

אחרי איזו תקופת מגורים בחו"ל אחשב לתושב חוזר ?

ת.

נכון להיום לאחר שנתיים של מגורים בחו"ל הינך זכאי לזכויות תושב חוזר. להלן לינק לאתר המכס לצורך בדיקת זכאותך.

לאתר המכס

ש.

האם קיימים פרטי ציוד ביתי שמצריכים אישורים מיוחדים?

ת.

כן, להלן דוגמא לפריטים המצריכים אישורים שונים:  

 - גריל גז חדש- אישור מכון התקנים  

 - רכב- רישיון יבוא מטעם משרד התחבורה          

 - גריל גז משומש- לא ניתן לשחרר מהמכס ולכן יש לציין שלא לשלוח

 - משקאות חריפים- מעל 30 בקבוקים (חייב במכס כבר

   מהבקבוק הראשון), יש לקבל אישור מכון היין/משרד התמ"ת!  

   בנוגע לפריטים נוספים, ניתן להתעדכן באתר המכס.

ש.

האם מומלץ שהילדים יהיו נוכחים ביום האריזה / הפריקה של הציוד?

ת.

יום האריזה והפריקה הינם ימים מאוד לחוצים ומומלץ שלא יהיו ילדים באזור האריזה. מצד שני, מומלץ לקחת מספר קרטונים טרום האריזה ולתת לילדים לארוז/ לפרוק את הציוד שלהם ע"מ שירגישו חלק מהתהליך.

ש.

מה מבצע הצוות ביום הפריקה?

ת.

ביום הפריקה מבצע הצוות פתיחה של כל האריזות הגדולות (כגון: מוצרי חשמל ורהיטים), הרכבה של מיטות ושולחנות, הכנסת הקרטונים הקטנים לדירה וחלוקה של הקרטונים בחדרים השונים ע"פ בקשה. ניתן לקבל גם שירותי פריקה וסידור והרכבה של רהיטים.

שאלות בנושא אמנות

ש.

מהו אחוז המס ביבוא פרטי אמנות?

ת.

בישראל אין תשלום מכס בגין פרטי אמנות. התשלום הוא בגין המע"מ על ערך ה- CIF של העבודות, שמחושב כערך הפריטים כפי שהוצהרו למכס + עלות המשלוח + הביטוח.

ש.

האם יש מיסוי על הוצאת פריטי אמנות מהארץ?

ת.

 אין תשלומי מיסים על הוצאת פרטי אמנות מהארץ.

ש.

מהי טיסה ישירה?

ת.

טיסה ישירה היא טיסה מנמל המקור לנמל היעד ללא עצירות בנמלי ביניים. בדרך כלל מדובר במטענים בגובה נמוך יחסית שאינם דורשים טיסות מטען מיוחדות.

ש.

מהו מטען בלווי נוסע?

ת.

מטען המלווה על ידי בעל המטען או נציג מטעמו באותה טיסה, כך שלארץ היעד יגיעו הן המטען והן בעל המטען באותו עת.

ש.

מהו התהליך מרגע נחיתת המשלוח בארץ?

ת.

מרגע הנחיתה, יש להמתין לקליטת המשלוח במסוף המטען, להגיש למכס את הניירת, לשלם את המע"מ ורק אז מתבצע שחרור מכס. במידה והמכס ידרוש בדיקה פיזית יתעכב שחרור המשלוח ב2-3 ימי עבודה.

ש.

מתי יש לשלם את המע”מ? למה לשלם את המע"מ מראש לפני קבלת המשלוח?

ת.

יש לשלם את המע"מ מראש לפני קבלת המשלוח היות והסדרת תשלום לשלטונות המס הינו השלב הראשון של שחרור המכס.

ש.

מדוע בייצוא מהארץ לחו"ל יש לאחסן את המשלוח במסוף בנתב"ג 48 שעות לפני הטיסה המתוכננת?

ת.

גם ביצוא מהארץ יש לעבור הליכי מכס ובטחון. הליכים אלו אורכים 24-48 ובמקרים חריגים אף יותר מכך. יתכן ומחלקת הביטחון בנתב"ג תיצור קשר ישיר עם היצואן לתשאול קצר. יש לשתף פעולה באופן מלא עם מחלקת הביטחון בנתב"ג.

הדפס

בחירה לפי נושאים